Följ stegen nedan för att lägga in och justera öppettiderna i en knappvalsmeny
1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
2. Under Telefonisystem klickar du på Knappvalsmenyer
3. Klicka på knappvalsmenyn du vill redigera
4. Scrolla ner till Öppettider och sedan klickar du på lägg till schema
5. Lägg in öppettiderna.
6. Välkomstmeddelande: Beroende på valet som görs kommer en ny meny upp. Väljer ni Spela upp röstmeddelande och lägg på kan ni välja mellan att ladda upp en ljudfil eller använda er utav Easy Teams Talsyntes. I exemplet nedan väljs Talsyntes
7. Välj spara och nu syns öppettiden.
8. Nu ska vi ställa in vad som ska hända när växeln har stängt. Klicka på Stängd hantering
9. Beroende på valet som görs ovan kommer en ny meny upp. Väljer ni Spela upp röstmeddelande och lägg på kan ni välja mellan att ladda upp en ljudfil eller använda er utav Easy Teams Talsyntes. I exemplet nedan väljs Talsyntes. Välj spara
10. Nu är öppettiderna i växeln aktiverad med rätt inställningar och alla svarsgrupper som skapas kommer att få dessa inställningar
Välkomstmeddelande
11. Klicka på Välkomstmeddelande och sedan på Hantera
12. Aktivera funktionen
13. Beroende på valet som görs kommer en ny meny upp. Välj mellan ni Ljudfil och Talsyntes.
Välj Spara och nu är välkomstmeddelandet aktiverat.