I Easy Teams kan du enkelt ställa in vad som ska hända när du nekar ett samtal. Du kan välja att det ska tuta upptaget, samtalet skickas till växeln eller skicka samtalet direkt till röstbrevlådan. Nedan går vi igenom hur du hanterar detta.
Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på personliga inställningar
Klicka på Telefoni och Hantering av nekat samtal
Här bestämmer du vad som ska hända när du nekar samtal
Du kan välja att ha samma inställning på båda dina nummer eller så kan du ha en funktionalitet för ena för ditt mobilnummer och en annan för ditt fastnätsnummer och ett tredje när du får ett internt VoIP samtal. Tex Spela upp röstmeddelande och lägg på aktiverat på mobilnumret medan upptagetton spelas upp när man ringer ett internt VoIP samtal eller att samtalen kopplas till växeln när man ringer ditt fastnätsnummer.
Välj om du vill att inställningen ska gälla för både mobilnumret och fastnätsnumret eller bara en av dom.
Klicka på menyn för att ändra inställningarna
Välja önskad inställning
När du är nöjd med dina ändringar klickar du på att spara