För att skapa en knappvalsmeny i Easy Teams gör du följande
Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
Klicka på Telefonisystem och därefter Knappvalsmeny
Klicka på skapa knappvalsmeny
Namnge och välj ett telefonnummer till knappvalsmenyn. Fakturerings-ID kommer att spegla numret till knappvalsmenyn.
För röstmeddelanden kan du välja att ha Talsyntes eller en ljudfil som ni själva har spelat in
För Talsyntes väljer ni rösten ni vill använda och sedan skriver ni in det ni vill ha uppläst. Tryck på playknappen för att höra hur det låter
För ljudfil kan ni välja att spela in en ljudfil direkt eller ladda upp en befintligt. Klicka på Röstmeddelanden och välj ljudfil. Klicka sedan på Ny ljudfil
För att spela in en ny ljudfil klickar du på Spela in röstmeddelande. För att ladda upp en befintlig ljudfil väljer du Välj ljudfil och sedan sparar du.
Nu är filen vald och du kan lyssna på den för att höra hur det låter. Ljudmeddelandet kommer att spelas upp två gånger om inget val görs för att sedan avslutas.
När du programmerar knappvalen kan du fylla i telefonnumret som samtalen ska kopplas till eller så kan du söka upp personen/svarsgruppen. Nedan har jag sökt upp Support - Easy Teams gruppen.
När knappvalen är inlagda är det dags att lägga in öppettiderna. Du kan välja mellan Schema, Alltid öppen eller Alltid stängd.