I Easy Teams kan du enkelt ställa in vad som ska hända när du är upptagen i ett samtal. Du kan välja mellan att ha samtal väntar aktiverat eller skicka samtalet direkt till röstbrevlådan. Nedan går vi igenom hur du hanterar detta.
Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på personliga inställningar
Klicka på Telefoni och Samtal väntar & hantering av upptaget
Här bestämmer du vad som ska hända när du är upptagen i samtal
Du kan välja att ha samma inställning på båda dina nummer eller så kan du ha en funktionalitet för ena för ditt mobilnummer och en annan för ditt fastnätsnummer. Tex Samtal väntar är aktiverat på mobilnumret medan upptagetton spelas upp när man ringer ditt fastnätsnummer.
Om du vill ha samtal väntar aktiverad ändrar du reglaget till grönt och då kommer det att ringa på dig trots du är i samtal.
Vill du inte samtal väntar aktiverat kan du bestämma vad som ska hända när man du är upptagen i samtal. Som standard skickas samtalen till din röstbrevlåda. Klicka på menyn för att ändra.