För att skapa en svarsgrupp i Easy Teams har vi tagit bort upprepande element. Ni ställer in era standardinställningar för svarsgrupperna under Defaultinställningar och alla svarsgrupper som ni skapar hämtar inställningarna därifrån.
1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
2. Klicka på Telefonisystem och därefter Svarsgrupper
3. Nedan har vi inställningarna som vi kan justera. Alla nya svarsgrupper får automatisk samma inställningar som vi ställer in här. Om en svarsgrupp behöver avvikande inställningar justeras detta när svarsgruppen är skapad
Ni kan ställa in hur ni ska bli notifierade när ingen agent är inloggad i en svarsgrupp.
Klicka på Hantera
Om agenter inte är inloggade i svarsgruppen kommer medlemmarna få en notis om detta i Easy Teams-appen och personen som har ringt in kommer att hamnat i svarsgruppens röstbrevlåda. Åtgärdsfördröjning innebär att agenterna har 120 sekunder på sig att logga in och ta samtalet innan det kopplas vidare.