För att lägga till agenter i en svarsgrupp gör ni följande.
1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
2. Klicka på Telefonisystem och därefter Svarsgrupper
4. Klicka på svarsgruppen som ni vill lägga till agenter
5. Klicka på Agenter under inställningar.
5a. Ni kan komma till inställningarna för svarsgruppen genom att klicka på menyknappen (tre prickar) inne i svarsgruppen och sedan välja Redigera svarsgrupp
6. Klicka på Lägg till medlemmar för att lägga till agenter i svarsgruppen. Lägg till alla som ska vara med
7. När medlemmarna är tillagda i svarsgruppen kommer det att ringa ordningen som ni har valt. För att ändra i turordningen tar ni tag i menyn vänster om profilkortet och sedan drar agenten upp eller ner.
I exemplet nedan kommer det först att ringa på Louise Lindgren sedan på Golan Saaid osv..
8. Ni kan lägga till flera nivår. Nivå strukturen fungerar på följande sätt. Den lägsta nivån kommer alltid att prioriteras, det innebär att är alla agenter upptagna på Nivå 1 kommer samtalet gå vidare till första personen i Nivå 2. Blir en agent ledig i Nivå 1 kommer samtalet att gå till hen innan den går vidare till nästa person i Nivå 2. Ni kan bygga flera nivåer.
9. Klicka på pennan till höger för att ändra nivå på en agent.
10. Ändra från Nivå 1 till önskad nivå. I det här fallet till Nivå 2. Ni kan även ställa om användaren ska kunna använda gruppens nummer som visningsnummer när hen ringer ut.
11. Välj spara och nu har ni byggt ert samtalsflöde.