För att skapa en svarsgrupp i Easy Teams har vi tagit bort upprepande element. Ni ställer in era standardinställningar för svarsgrupperna under Defaultinställningar och alla svarsgrupper som ni skapar hämtar inställningarna därifrån.
1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
2. Klicka på Telefonisystem och därefter Svarsgrupper
3. Nedan har vi inställningarna som vi kan justera. Alla nya svarsgrupper får automatisk samma inställningar som vi ställer in här. Om en svarsgrupp behöver avvikande inställningar justeras detta när svarsgruppen är skapad
Väntande samtal
3.1 Klicka på Väntande samtal.
Samtalsöversvämning: Här ställer vi in vad som ska hända när kön i en svarsgrupp är full. Klicka på Hantera
- Standardkön för svarsgruppen är inställd på 20, det innebär att max 20 samtal kan vara i kö
- När kön är full kan ni ställa in att det ska tuta upptaget, samtalet hamnar i svarsgruppens röstbrevlåda, samtalet vidarekopplas till önskat nummer eller att ett meddelande spelas upp och sedan läggs samtalet på.
- Beroende på valet som görs ovan kommer en ny meny upp. Väljer ni Spela upp röstmeddelande och lägg på kan ni välja mellan att ladda upp en ljudfil eller använda er utav Easy Teams Talsyntes. I exemplet nedan väljs Talsyntes
Välj språk och röst, skriv vad Easy Teams ska läsa upp och sedan spara
-Ni kan ställa in hur länge ett samtal ska vara kö-satt och vad som ska hända efter maxtiden är uppnådd.
- Klicka på Hantering av samtal för välja vad som ska hända när maximala väntetiden är uppnådd.
Ni kan ställa in hur ni ska bli notifierade när ingen agent är inloggad i en svarsgrupp.
Klicka på Hantera
Om agenter inte är inloggade i svarsgruppen kommer medlemmarna få en notis om detta i Easy Teams-appen och personen som har ringt in kommer att hamnat i svarsgruppens röstbrevlåda. Åtgärdsfördröjning innebär att agenterna har 120 sekunder på sig att logga in och ta samtalet innan det kopplas vidare.