För att skapa en svarsgrupp i Easy Teams har vi tagit bort upprepande element. Ni ställer in era standardinställningar för svarsgrupperna under Defaultinställningar och alla svarsgrupper som ni skapar hämtar inställningarna därifrån.
Har ni en svarsgrupp som har avvikande inställningar? Inga problem, gå in i svarsgruppen och justerar det.
1. Klicka på kugghjulet längst upp till höger och sedan på Bolagetsnamn
2. Klicka på Telefonisystem och därefter Svarsgrupper
3. Klicka på Skapa svarsgrupp. Menyerna under Defaultinställningar innebär att ni väljer ett standardiserat värde som tillämpas varje gång ni skapar en ny svarsgrupp. Detta innebär att ni slipper att upprepa inställningarna varje gång ni skapar en ny svarsgrupp.
4.
4.1. Namnge svarsgruppen
4.2 Välj önskat nummer.
4.3 Numeriskt ID - Siffrorna som anges kommer att visas efter inringarens telefonnummer tex 07071234561111. Som standard visas suffixet inte ut.
4.4 Lägg till agenterna som ska besvara samtalet
4.5 Välj vilka som ska har möjligheten att övervaka svarsgrupper. Personen som är Supervisor kan logga in och ur personer i svarsgrupper. Mer om vad Supervisor innebär hittar ni här
5. Välj spara och svarsgrupper är sparad.
6. Nu är svarsgruppen skapad med och har hämtat standardinställningarna från det som var inställt under Defaultinställningar. Svarsgruppen som jag har skapat ska ha avvikande öppettider och då öppnar jag upp svarsgruppen jag precis skapat.
I rutan överst ser ni öppettiderna och ni kan stänga ner svarsgrupper temporärt om det skulle behövas. Klicka på Schemaläggning och välkomstmeddelande för att justera öppettiderna.
Ni kan även ändra inställningarna som:
- Väntande samtal
- Schemaläggning och välkomstmeddelande
- Samtalsdistribution
- Röstbrevlåda