- Prova följande om du upplever problem med att ditt headset inte får kontakt med basen (laddstationen.
- Dra ur strömsladden från basen (laddstationen).
- Lyft ur headsetet från basen (laddstationen).
- Håll inne den runda svarsknappen på headsetet sen ska den vita lampan på headsetet skall blinka till snabbt 3 gånger. Det gör den efter en liten stund.
- Släpp svarsknappen och sätt tillbaka headsetet i basen(laddstationen).
- Sätt i strömsladden igen till basen (laddstationen) och ett uppstartsljud hörs och den gröna batteriindikatorn börjar blinka långsamt.
- Vänta ca 30 sekunder medans headset och bas kopplat ihop sig igen.
Om detta inte hjälper
- Dra ut USB kabeln som går från ditt headset till datorn och byt till en annan USB-ingång på datorn om det finns.
- Starta om datorn.
- När datorn är igång igen ansluter du USB kabeln på nytt och väntar i 30 sekunder.
- Gör ett testsamtal.
Om problem fortfarande kvarstår så
- Under enhetshanteraren så leta upp USB-Root och högerklicka på den, välj Egenskaper och sedan strömförsörjning. Bocka ur rutan om strömsparläge.
- Gör sedan gärna några testsamtal.
Skulle fel kvarstå kan du även kontrollera så att ljudinställningar och energisparläge i din dator är rätt inställda.
För reparation av headset kan du besöka denna websida. http://www.tellint.se/index. php/reparation-och-service- headset/