Hantera agenterna i menyn handläggarstatistik.
På vänster sida av din softphone så hittar du Handläggerstatistik
När du har klickat på fliken som heter handläggerstatistik, så kommer alla agenter upp som finns med i växeln. Du kan nu genom att klicka på valfri agent, få upp specifik statistik för de svarsgrupper som den är med i.
Ovan beskriver vad de olika siffrorna och symbolerna som du får upp när du klickar på en agent betyder:
- Namnet på den grupp som agenten är medlem i.
- Antal samtal i kö.
- Senaste kötid.
- Medelkötid.
- Antal tappade samtal / totalt antal samtal.
- Strecken visar vilken prioriteringsordning samtalen har för denna agenten där det kan finnas 1-5 streck. I detta exemplet så har agenten prioritering 2.
- Detta visar om agenten är inloggad i gruppen. Om man klickar på den symbolen med så loggar man ut agenten ur gruppen, och om man klickar på symbolen med en så loggar man in agenten.